Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Dzień Ciszy / Mindfulness / Compassion / Online

13 marca @ 10:00 am 3:00 pm

Jakby to było spędzić pare godzin w ciszy, wsłuchać się w swój oddech i pozostać ze sobą…

Dzień Ciszy to element kursu MBSR, podczas którego spotykamy się, by pobyć razem bez rozmowy, w połączeniu w medytacyjnym kręgu, by wzmacniać swoją praktykę, a przez to wzmacniać siebie.

W najbliższą niedzielę odbędzie się Dzień Ciszy w wersji online.

Jeśli chcesz dołączyć do nas, mam dla Ciebie wyjątkową propozycję… możesz do nas dołączyć wpłacając dowolną składkę na pomoc Ukrainie i wysyłając potwierdzenie do mnie: sylwia@centrumholi.pl

W odpowiedzi otrzymasz linka do naszego ZOOM, na którym odbędzie się sesja.

Jak wygląda Dzień Ciszy?

  • to specjalny czas, który spędzasz tylko ze sobą
  • warto przygotować swoją przestrzeń, zaczynamy wspólną praktykę o 10:00, ale zacznij godzinę wcześniej przygotowania w domu, tworząc odpowiednią przestrzeń, zapewniając sobie czas, komfort i ciszę
  • wspólne medytacje odbędą się w godz. 10:00 – 15:00; prowadzone będą różne praktyki: formalne medytacje mindfulness i nieformalne medytacje mindfulness&compassion
  • dzień jest podzielony na bloki medytacyjne, będą też przerwy, by zadbać o własne potrzeby
  • wszystkie szczegóły otrzymasz na maila po rejestracji.

Kto będzie prowadził medytacje?

Sylwia Rogala-Marciniak – certyfikowana nauczycielka MBSR/MBCL, właścicielka ośrodka HOLI Body&Mind Center, Dyrektorka Studium Nauczycielskiego MBSR i Mentorka przyszłych nauczycieli mindfulness.
 

Dlaczego warto?

Korzyści wynikających z praktyki mindfulness jest bardzo wiele. Pomaga ona redukować ból fizyczny czy psychiczny, a także poznać go i zrozumieć jego naturę. To dąży do akceptacji, a ta w efekcie daje cudowne ukojenie.
 
Czego uczymy się dzięki praktyce uważności?
  • Procesu aktywnego skupiania uwagi
  • Doświadczania poczucia własnej skuteczności i postawy aktywnej w przeciwieństwie do pasywnej
  • Konstruktywnego radzenia sobie z problemami
  • Wyrabiania w sobie nieosądzającej i akceptującej postawy
  • Żywego kontaktu z doświadczaniem rzeczywistości tu i teraz
  • Uważnego radzenia sobie z trudnymi emocjami, bólem itp.
  • Przeciwdziałania rozproszeniu umysłu
  • Wzmacniania siły koncentracji
  • Dostępu do postawy cechującej się bezstronnością, spokojem i wewnętrzną stabilnością.
 
Cechy wyrabiane przez uważność:
  • Tolerancja emocjonalna
  • Spostrzegawczość
  • Samorefleksja (uzmysławianie sobie, co robimy)
  • Współczucie
  • Dostrzeganie swoich egocentrycznych potrzeb
  • Zdolność wyciszania zamętu umysłu
  • Jasność umysłu
  • Otwarty umysł
  • Pewność siebie i odwaga (dzięki współczuciu)
  • Świeżość i elastyczność (dzięki umysłowi początkującego)
  • Wolność od osądzania siebie
  • Ufność
  • Postawa akceptacji i nieosądzania.

Szczegóły

Data:
13 marca
Godzina:
10:00 am – 3:00 pm
Kategorie Wydarzenie:
,
Wydarzenie Tagi:
, , , , , ,