Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Kurs Mindfulness Based Stress Reduction

8 maja @ 6:00 pm 9:00 pm

Kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) jest to 8-tygodniowy kurs uważności opracowany w latach 70-tych przez profesora Johna Kabat-Zinn’a i w oryginalnej wersji prowadzony przez licencjonowanych nauczycieli na całym świecie. Bazuje on na pracy naukowej, sięga do tradycji buddyjskiej medytacji uważności, integruje naukę wschodu i zachodu, łącząc się z elementami psychologi współczesnej.
 

Jak wygląda kurs?

Podczas 8 tygodni kursu jego uczestnicy uczą się w jaki sposób pracować ze swoimi nawykami i przekonaniami, tak by porzucać schematy myślowe na rzecz wolności mentalnej, większej samoświadomości, umiejętności redukowania napięcia emocjonalnego. Ważnym elementem kursu jest codzienna praktyka własna uczestników wg otrzymanych od nauczyciela MBSR wskazówek i nagrań. Ogromny sukces MBSR zawdzięcza on ponad 40-latom badań i ciągłemu rozwojowi metodologii. Nauczyciele mindfulness MBSR pracują zgodnie z międzynarodowymi standardami, poddając swą pracę mentoringowi i rozwijać się na własnej ścieżce medytacyjnej. Ponad to jest on przygotowaną naukowo i zamkniętą formułą, która z lekcji na lekcje otwiera arkana kolejnych fragmentów wiedzy i umiejętności, łącząc je w integralną całość. Dlatego też kursu MBSR nie da się porównać do żadnych warsztatów uważności, które nie korzystają z pełnej metody.

Czego się będziesz uczyć?

Podczas 8 tygodni programu przejdziesz drogę od adepta do praktyka medytacji. Rozwiniesz swoją zdolność koncentracji i ogniskowania uwagi. Rozpoznasz swoje schematy i wzorce reagowania w różnych sytuacjach. Nauczysz sie rozróżniać co jest faktem, a co interpretacją Twojego umysłu na temat rzeczywistości. Oduczysz się niekonstruktywnego oceniania siebie i świata. Zamienisz to na większą akceptację i wolności wyboru. Zwiększysz świadomość własnych emocji i możliwości ich regulowania dzięki temu. Dowiesz się w jaki sposób pracować z własnymi myślami, tak by nie poddawać się ich nurtowi. Nawiążesz bliższy kontakt ze swoim ciałem, by moc świadomie korzystać z jego zasobów. Zaczniesz oddychać świadomie. Wykorzystywać oddech do redukcji stresu. Zmienisz swoją gospodarkę energetyczną, by mieć więcej witalności i siły. Będziesz budować więcej świadomych komunikatów, a co za tym idzie i zdrowych relacji z otoczeniem.

Dlaczego regularność?

Techniki oparte na uważności ściśle związane są z budowaniem nowych postaw i nawyków działania w oparciu o neuroplastyczność mózgu.  Dzięki pracy poznawczo-behawioralnej oraz technikom medytacyjnym zaadoptowanym do mentalnego treningu uwagi w procesie kilku tygodniowej regularnej pracy z mózgu tworzone są nowe połączenia mające na celu reorganizacje starych wzorców stresowych, adaptację do zmiennego środowiska, samo-naprawę oraz wzmacnianie procesów związanych z wytrwałością i koncentracją. \

Plastyczność synaptyczna mózgu

Podczas zaangażowania się w nową naukę i doświadczenia, a także regularną praktykę w mózgu tworzone są nowe połączenia neuronowe. Neurony na tej samej ścieżce komunikują się ze sobą w punkcie spotkań, synapsie. Za każdym razem, gdy ćwiczenia są powtarzane komunikacja lub transmisja synaptyczna wśród neuronów na tej samej ścieżce zwiększa się. Im większa ilość powtórzeń na tej samej ścieżce, tym trwalsze nawyki i nowe sposoby postrzegania.

Mindfulness a stres

Mindfulness postrzega stres jako osobiste doświadczenie wynikające z osobistej oceny poznawczej człowieka. Doświadczenia te łączą się w mózgu tworząc wzorce stresu. Regularna praktyka technik uważności pomaga odkodować stare wzorce i podczas kilku tygodni regularnej praktyki nauczyć się nowych sposobów reagowania i działania. Zmienić nawyki i rozwinąć inteligencję emocjonalną.

Inteligencja emocjonalna

Od niedawna naukowcy dostarczają coraz więcej dowodów na to, że emocje, a ściślej – inteligencja emocjonalna to czynnik, który decyduje o naszej umiejętności radzenia sobie w życiu praktycznym. Umiejętność ta zawiera w sobie zdolność do radzenia sobie ze stresem, zdolność do adaptowania się do nowych, ciągle zmieniających się warunków życia, ale też zdolność rozumienia uczuć i emocji innych. Pozwala na umiejętne wykorzystanie własnych uczuć w relacjach z innymi ludźmi. Właściwe kontrolowanie emocji pozwala na podejmowanie racjonalnych decyzji. Ułatwia asertywne uznanie własnego błędu, elastyczne dostosowanie się do okoliczności. Umożliwia podążanie za uczuciami i emocjami drugiej strony, z w konsekwencji – konstruktywną współpracę zamiast destrukcyjnej walki.

Jak będzie wyglądał kurs?

Czas trwania kursu to 8 tygodni, w trakcie których odbędzie się:
  • 8 spotkań po 3 h dydaktyczne raz w tygodniu
  • warsztat dodatkowy – mini odosobnienie „Mindful Day”
  • własna codzienna praktyka wykonywana w domu na podstawie otrzymanych nagrań oraz instrukcji przekazanych podczas sesji.

Co otrzymasz?

  • komplet profesjonalnych materiałów pogłębiających tematykę każdej sesji
  • nagrania praktyk formalnych i nieformalnych mindfulness
  • wsparcie dwóch doświadczonych i rekomendowanych przez Polski Instytut Mindfulness nauczycielek MBSR
  • zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z międzynarodowymi standardami (pod warunkiem ukończenia go w całości).

Szczegóły organizacyjne

Tematy: 1 sesja „Pierwszy smak uważności” 2 sesja „Autopilot i umysł początkującego” 3 sesja „Uważna praca z ciałem” 4 sesja „Zrozumiec stres” 5 sesja „Myśli są tylko myślami” 6 sesja „Spotkanie z tym co trudne” 7 sesja „Uważna komunikacja, uważne relacje” 8 sesja „A rzeka płynie”
 
Terminy spotkań: niedziele w godz. 18:00-21:00 rozpoczynając dnia 08.05.2022 r.
Dzień Uważności: 11.06.22r.
 

Inwestycja w swój rozwój

Cena całego 2-miesięcznego procesu wraz z Dniem Uważności 1190 zł
Jest to opłata za całość łącznie z materiałami oraz nagraniami medytacyjnymi do użytku własnego.
 

Warunki organizacyjne

Zapisy:
 
1) Pierwszy krok, jeśli chcesz, to krótka rozmowa telefoniczna podczas której dowiesz się więcej o metodzie i podejmiesz świadomą decyzje odnośnie swojego udziału w kursie. Czekam pod numerem: 508098116
 
2) Następnie wypełnij proszę formularz zgłoszenia: ZAPISZ SIĘ
 
3) Ostatni krok to płatność. Informacje otrzymasz w odpowiedzi na maila.
 
Kontakt:
Sylwia 508098116
Magda 516375707
 

Nauczycielki

Sylwia Rogala-Marciniak
Magdalena Grzesło
 
Licencjonowane i rekomendowane przez Polski Instytut Mindfulness nauczycielki MBSR. Propagatorki uważnego życia, które wdrażają w swoją biegnącą i wymagającą codzienność: prowadzenie własnego biznesu, pracę w korporacji, obowiązki rodzinne. W tym szalonym świecie zatrzymujemy się by odnaleźć siebie i tego też uczymy – bazując na własnych praktykach i życiowym doświadczeniu.
 
Więcej o nas poczytasz na naszych stronach: Magda: https://bemindfulness.pl/o-mnie/ Sylwia: https://centrumholi.pl/o-mnie/
 

 

Szczegóły

Data:
8 maja
Godzina:
6:00 pm – 9:00 pm
Koszt:
1190zł
Kategorie Wydarzenie:
,
Wydarzenie Tagi:
, , , , ,

Organizator

HOLI Body&Mind Center
Telefon:
508098116

PRo-Przestrzeń Rozwoju

Sławkowska 12/1
Kraków, małopolskie Poland
+ Google Map