fbpx

Mindfulness based stress reduction

MBSR to program medyczny i psycho-edukacyjny opracowany pod koniec lat 70. przez Jona Kabat-Zinna dla osób cierpiących na chroniczny ból fizyczny i zaburzenia emocjonalne. Po raz pierwszy program MBSR został wykorzystany w 1979 roku, kiedy dr Jon Kabat-Zinn uruchomił Klinikę Redukcji Stresu Center For Mindfulness przy klinice uniwersyteckiej w Worcester w stanie Massachusetts (USA). Od tamtej pory, program MBSR jest wykorzystywany w ponad 300 klinikach redukcji stresu oraz w większości szpitali amerykańskich, gdzie proponowany jest pacjentom jako leczenie uzupełniające, którego celem jest obniżenie napięcia psychicznego towarzyszącego choremu i uruchomienie własnych zasobów emocjonalnych pacjentów. Uczestniczenie w 8-tygodniowym kursie MBSR daje wymierne zmiany w obszarach mózgu związanych z pamięcią, koncentracją, samoświadomością, empatią i radzeniem sobie z emocjami, stresem.

 

STRES

Coraz mniej go zauważamy, bo jest na stałe. Stres powodują trudności w pracy, relacjach, komunikacji. Stres to goniące terminy, kłopoty finansowe czy przeciążenie obowiązkami. Stres to rozpoczęcie nowego etapu w życiu – ślub czy narodziny dziecka. Stres to awans, wyzwanie albo perfekcjonizm czy nadmierna troska.

Żyjemy w świecie pełnym stresu, a co za tym idzie potrzebujemy teraz w wyjątkowy sposób umiejętności rozładowywania emocji i regeneracji emocjonalnej.

 

KURS REDUKCJI STRESU MBSR

Kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) jest to 8-tygodniowy kurs uważności, uczący świadomości siebie w obszarze zarządzania swoim stresem i wzrostu satysfakcji z własnego życia. Kurs odbywa się na zasadzie cotygodniowych 2,5h warsztatów, podczas których uczestnicy uczą się i doświadczają obszarów uważności w życiu: treningu uwagi i skupienia umysłu, uświadamiania sobie własnych emocji, radzenia sobie ze stresem i myślami, świadomego oddziaływania na komunikację z ludźmi, budowania jasnych i korzystnych relacji.

 

KORZYŚCI:

  • spokój i opanowanie, możliwość wyboru swoich reakcji emocjonalnych
  • zwiększenie koncentracji i możliwości intelektualnych
  • zredukowanie  wewnętrznego napięcia emocjonalnego
  • zwiększenie świadomości i pewności siebie
  • stworzenie wewnętrznej gotowości do zmian
  • stworzenie umiejętności akceptacji ludzi i świata bez konieczności kontrolowania ich
  • zwiększenie umiejętności regeneracji
  • umiejętność cieszenia się życiem i odnajdywania radości w swojej codzienności
  • umiejętność radzenia sobie z trudnymi emocjami
  • pozytywny stosunek do siebie, ludzi, świata.

Podczas treningu uważności nauczysz się w jaki sposób pracować ze swoim umysłem w obszarze myśli i nawyków działania. Nauczysz się uważności w codziennych czynnościach, co zwiększy możliwość skoncentrowanego działania. Poczujesz, że Twoje życie należy do Ciebie, stoisz za sterem i umiejętnie reagujesz na powiewy wiatru.

Zwolnisz. Odnajdziesz nową jakość w komunikacji z innymi, a także w zwykłych codziennych czynnościach.

Poznasz swoje ciało, odkryjesz jego potrzeby, dowiesz się czym jest regeneracja i odnowa.

 

DLA KOGO?

Dla wszystkich biegnących, żyjących w pośpiechu, żartujących na temat swojego „zapominalstwa”. Dla tych, którzy czują zmęczenie, wypalenie zawodowe albo energetyczne i rozładowane baterie. Dla tych, którzy żyją w impasie i chcieliby się przyjrzeć trudnością w pójściu dalej w swoim życiu.

Dla właścicieli firm, osób zarządzających w firmach, którzy pragną obniżyć wewnętrzne ciśnienie. Dla pracowników, którzy zmęczeni są pogonią za osiągnięciami czy terminami.

Dla psychologów, coachów, terapeutów i wszystkich tych, którzy na co dzień zajmują się pracą z ludźmi i chcieliby wdrożyć uważność do swojej praktyki zawodowej.

Dla młodych rodziców, którzy spotkali się z doświadczeniem nowego życia i chcieliby zrozumieć siebie w nowej roli. Dla pozostałych rodziców, którzy mają wrażenie, że „nie wiedzą kiedy dzieci tak urosły”.

Dla kobiet w ciąży, dla których właśnie przyszedł czas na wyciszenie i poszukanie kontaktu ze sobą, poszukanie odpowiedzi na pytania jakie powstają na tym etapie.

Dla studentów, którzy czują, że stres jest tematem już obecnym w ich życiu i chcieliby nauczyć się z nim radzić zanim przyjdą jego konsekwencje.

Dla tych, którzy chcieliby w końcu przestać się frustrować, płakać czy złościć, nauczyć podejmować decyzje lub brać odpowiedzialność za swoje życie. By żyć jego pełnią.

 

DLACZEGO TEN KURS?

  •  jest sprawdzoną metodą, opracowaną naukowo ponad 30 lat temu przez prof. Jona Kabat-Zinna i rozwijaną cały czas w Center For Mindfulness przy klinice uniwersyteckiej w Worcester (USA)
  • został wdrożony na większości Uniwersytetów w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii
  • jest wykorzystywany w biznesie, jako element rozwoju pracowników w organizacjach świadomie inwestujących w kulturę wellnessu  jak Google czy eBay.

Pełny 8-tygodniowy kurs MBSR prowadzony jest przez certyfikowanego w tej metodzie nauczyciela wg takich samych standardów i ujednoliconego programu na całym świecie. Dlatego tak ważne jest, by trafić do nauczyciela pracującego zgodnie z tą naukowo opracowaną metodą.

Elementem obligatoryjnym w kursie jest gotowość do podjęcia samodzielnej praktyki pomiędzy spotkaniami w grupie.

 

JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁ KURS?

Czas trwania kursu to 8 tygodni, w trakcie których odbędzie się:

  • konsultacja indywidualna dotycząca zapisania się na kurs
  • 8 spotkań po 2,5 h raz w tygodniu
  • jeden pełny „dzień uważności” w sobotę lub niedzielę w trakcie trwania kursu
  • własna codzienna praktyka wykonywana w domu na podstawie otrzymanych nagrań CD oraz instrukcji przekazanych podczas warsztatów.