Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Lekcja Testowa Mindfulness

3 lutego @ 8:00 am - 9:00 am

Lekcja Testowa MBSR

Kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) jest to 8-tygodniowy kurs uważności opracowany w latach 70-tych przez profesora Johna Kabat-Zinn’a i w oryginalnej wersji prowadzony przez licencjonowanych nauczycieli na całym świecie. Bazuje on na pracy naukowej, sięga do tradycji buddyjskiej medytacji uważności, integruje naukę wschodu i zachodu, łącząc się z elementami psychologi współczesnej.

 

Podczas lekcji testowej dowiesz się:

  • jaka jest historia metody i najnowsze wyniki badań, mówiące o potrzebach naszych mózgów 
  • od czego zależą efekty medytacji  w kontekście redukcji stresu, natłoku myśli i doznania wyciszenia 
  • dlaczego “to na mnie nie działa”, czyli jakie są bramy przejścia w praktyce medytacji 
  • na czym polega praca z rozproszeniem – pierwszą bramą
  • jakie są formy medytacji i w jaki sposób działają na mózg 
  • co to znaczy, że lewa półkula jest transformatorem umysłu świadomego, a prawa półkula jest transformatorem umysłu podświadomego i dlaczego warto uczyć się medytacji w określonym porządku 
  • jakie są dwa komponenty nauki medytacji: czas praktyki i powtarzalność (regularność) i jak układać je w program, dzięKi któremu medytacja na stałe wejdzie w rytm dnia
  • jak budować nawyki bez przymusu 
  • jak wygląda proces treningu uważności 
  • jak możesz lepiej zasypiać wprowadzając uważność w swoje nawyki.

Poznasz także praktykę “Uspokajanie Umysłu”.

Zapraszam na lekcję testową, zarejestruj się:

 

 

Więcej o Mindfulness Based Stress Reduction

Podczas 8 tygodni kursu jego uczestnicy uczą się w jaki sposób pracować ze swoimi nawykami i przekonaniami, tak by porzucać schematy myślowe na rzecz wolności mentalnej, większej samoświadomości, umiejętności redukowania napięcia emocjonalnego. Ważnym elementem kursu jest codzienna praktyka własna uczestników wg otrzymanych od nauczyciela MBSR wskazówek i nagrań.

 

Dla kogo jest ten kurs?

Proces MBSR został stworzony dla osób, które

  • mają trudności z koncentracją, doświadczają rozproszenia 
  • mają problemy ze snem i natłok myśli
  • odczuwają napięcia emocjonalne i ciężko jest im  się wyciszyć 
  • zmagają  się ze znużeniem spowodowanym codziennym stresem
  • doświadczają spadków energii i witalności
  • mają kłopoty z pamięcią
  • bywają emocjonalne w relacjach z towarzyszącymi wyrzutami sumienia
  • nadmiernie przejmują się, analizują, nie potrafią odpuszczać
  • chcą uciszyć chaos w głowie i poczuć spokój 
  • pragną nauczyć się umiejętności, które poprawią jakość życia w obszarze równowagi emocjonalnej i skupiania uwagi
  • chcą wiedzieć jak pracować ze sobą na co dzień, by zwiększać swój potencjał mentalny i osiągać jasność umysłu.

 

Na czym polega różnica między tym kursem, a innymi?

Ogromny sukces MBSR zawdzięcza on ponad 40-latom badań i ciągłemu rozwojowi metodologii. To sprawia, że program jest zaplanowanym procesem, w którym nic nie dzieje się przypadkiem – za każdym elementem omawianym podczas zajęć, a także każdą medytacją prowadzoną przez nauczyciela stoi określona metodologia. Dlatego słuchanie medytacji mindfulness dostępnej w sieci nie zawsze będzie oznaczać, że trafiasz na formę, która bazuje na naukowych odkryciach: merytoryka prowadzenia, czas trwania, forma powtarzania, metodologia pracy przez 8 tygodni – wszystko tu ma określony sens.

Nauczyciele mindfulness MBSR pracują zgodnie z międzynarodowymi standardami, poddając swą pracę mentoringowi i rozwijać się na własnej ścieżce medytacyjnej.

Ponad to jest on przygotowaną naukowo i zamkniętą formułą, która z lekcji na lekcje otwiera arkana kolejnych fragmentów wiedzy i umiejętności, łącząc je w integralną całość. Dlatego też kursu MBSR nie da się porównać do żadnych warsztatów uważności, które nie korzystają z pełnej metody.

Kurs MBSR został opracowany przez amerykańskiego profesora Jon Kabat -Zinna jako program medyczny i psycho-edukacyjny dla osób cierpiących na chroniczny ból fizyczny i zaburzenia emocjonalne, i pierwszy raz przeprowadzony w 1979 roku, kiedy dr Jon Kabat-Zinn uruchomił Klinikę Redukcji Stresu Center For Mindfulness przy klinice uniwersyteckiej w Worcester w stanie Massachusetts (USA).

 

Masz pytania lub problem z rejestracją? Napisz: sylwia@centrumholi.pl

Szczegóły

Data:
3 lutego
Godzina:
8:00 am - 9:00 am
Kategorie Wydarzenie:
,

Organizator

MindfulnessLAB by Sylwia RoMa
Phone
508098116

Miejsce wydarzenia

ONLINE