fbpx

Rozciąganie i Wzmacnianie

bodyART

bodyART® to jeden z najbardziej docenianych treningów funkcjonalnych  z nurtu „Body&Mind”.

To połączenie jogi, oddechu i tańca. To nowa, powstała zaledwie kilkanaście lat temu metoda, która bardzo szybko zdobywa sobie zwolenników. Bazując na jodze, ćwiczeniach rehabilitacyjnych i klasycznych technikach regulacji oddechu, Roberta Steinbacher stworzył system ćwiczeń doskonały dla współczesnego, zabieganego i zapracowanego człowieka. Podstawą bodyARTu® jest połączenie treningu i relaksu, oraz wykorzystanie funkcji poszczególnych mięśni i organów ludzkiego ciała.

9 powodów dla których warto ćwiczyć bodyART:

  1. 1.Trening skupia się na ćwiczeniach, które naśladują ruchy wykonywane przez nas w życiu codziennym.
  2. 2.Ćwiczenia są opracowane tak, by wykorzystać maksymalnie duże grupy mięśni, to trening wielopłaszczyznowy i wielostawowy.
  3. 3.Instruktor ma możliwość dostosowania trudności zajęć do zawansowania uczestników, a tym samym spełnienia ich oczekiwań i inicjowania kolejnych postępów w pracy z ciałem.
  4. Odzyskanie świadomości ciał.
  5. Poprawa postawy ciała, poprzez wzmocnienie mięśni posturalnych i stabilizację wszystkich elementów zaangażowanych w ruch.
  6. Poprawa koordynacji ruchowej oraz równowagi.
  7. W trakcie treningu wykorzystuje się klasyczne techniki oddechowe.
  8. Nie ma przeciwwskazań. Ćwiczyć mogą wszyscy i w każdym wieku, zarówno kobiety w ciąży, osoby ze schorzeniami kręgosłupa, ciśnieniowcy i 65-latkowie. Często dzięki ćwiczeniom przechodzą migreny, bóle stawów i kręgosłupa.
  9. Zwiększona świadomość ciała i świadome oddychanie przynoszą ciału relaks w trakcie ćwiczenia oraz po jego zakończeniu.

 

Mobility

Mobility, czyli po polsku mobilność, to zajęcia zyskujące coraz większą popularność ze względu na ich zbawienny wpływ na zdrowie uczestników. Nasz siedzący tryb życia i nagłe, bardzo intensywne treningi, często powodują kontuzje, urazy czy przetrenowania, z którymi walka trwa później miesiącami.

Nasze zajęcia przygotowują organizm na taki wysiłek oraz wzmacniają i przywracają odpowiedni stan fizjologiczny stawom, więzadłom i ścięgnom. Dodatkowym plusem jest tu ogólna poprawa wydolności organizmu, zwiększenie zakresów ruchomości stawów, rozciągnięcie, zniwelowanie bólów i zapobieganie kontuzjom.

 

Pilates

Pilates – metoda treningowa stworzona na początku XX w. przez Josepha Pilatesa mająca na celu wzmocnienie i uelastycznienie mięśni całego ciała oraz szeroko znana w klubach fitness i fizjoterapii. System składa się z kilkudziesięciu ćwiczeń wykonywanych na wielu poziomach zaawansowania i w wielu modyfikacjach. Na zajęciach skupiamy się płynnym oddechu oraz odpowiednim napięciu mięśni głębokich. Praca na macie („matwork”) jest przeznaczona dla wszystkich, w szczególności dla osób zmagających się z codziennymi bólami przeciążeniowymi.

Zajęcia mogą być prowadzone bez lub z drobnym sprzętem fitness, takim jak piłki, taśmy, obręcze i rollery.