fbpx

Joga

JOGA jest najstarszym na świecie systemem samodzielnego rozwijania jednostki, który pozwala na osiągniecie stanu równowagi umysłu dzięki ćwiczeniom fizycznym, umysłowym i duchowym. Joga daje zdrowie i długowieczność poprzez ćwiczenie asan (pozycji jogi), które wyrabiają giętkość rdzenia kręgowego (fundament życia), uspokajają nadmiernie podrażnione nerwy, rozluźniają mięśnie, odżywiają narządy i ich ośrodki nerwowe.

Ciało, umysł, emocje stanowią nierozerwalną całość, wzajemnie na siebie wpływają. Odkrywając zakodowane w ciele nieświadome wzorce w postaci sztywności mięśni i stawów lub ich nadmiernej słabości, nieprawidłowej postawy, zablokowanego oddechu, docieramy do źródeł naszych życiowych postaw. Dzięki ćwiczeniom mamy szansę ich przekształcenia.

Głównym celem praktyki jogi jest odzyskanie kontaktu z ciałem, tak aby móc je odczuwać i rozumieć. Doświadczenia związane praktyką wpływają na stopniowe pokonywanie barier zakorzenionych w ciele. Pozwala to także na wyciszenie rozgorączkowanego umysłu, odnalezienie spokoju i harmonii, aby stać się uważnym, świadomym, obecnym, otwartym na siebie i rzeczywistość.

Joga jest formą głębszego kontaktu z ciałem w połączeniu z oddechem. Pozwala dotrzeć do każdej komórki i odkryć zapisane w niej wzorce i emocje. Jej praktyka rozwija fizyczną i emocjonalną elastyczność.

 

Różne formy zajęć, jakie spotkasz w naszym centrum:

HATHA YOGA

Podczas tych zajęć postępujemy zgodnie z zasadami jogi klasycznej wg systemu B.K.S. Iyengara. W praktyce oznacza to praktykę w cyklu miesięcznym:
1. w pierwszym tygodniu miesiąca wzmacniamy ciało i budujemy wewnętrzną siłę w pozycjach stojących
2. w drugim tygodniu rozciągamy ciało i poszukujemy wyciszenia w siadach i skłonach
3. w trzecim tygodniu pracujemy nad elastycznością oraz równowagą w wygięciach ciała
4/5. w czwartym / piątym tygodniu poszukujemy wewnętrznego spokoju i wyciszenia w pozycjach odwróconych i relaksacyjnych.

Podczas tych zajęć możesz spodziewać się dokładnych i szczegółowych komend, zwracania uwagi na detale i poszukiwania „bezwysiłkowego wysiłku”. Jogi uczymy się od podstaw, nawet gdy kolejny raz powtarzamy pozycję doskonalimy ją w nowych detalach, łącząc to z oddechem i szukając w nim oparcia do praktyki.

Na tych zajęciach:

  • regularna praktyka ukierunkowana na zrównoważony rozwój i uelastycznianie ciała
  • elementy medytacji i pranayamy
  • praktyka zgodna z systemem hatha-jogi; sekwencje asan stojących, siadów, skłonów, skrętów, wygięć, pozycji odwróconych i relaksu.

Dla kogo:

  • dla wszystkich zainteresowanych zrównoważonym rozwojem ciała; grupa początkująca/ogólna – zawsze możesz dołączyć do zajęć.

Efekty regularnej praktyki:

te efekty pojawią się jako pierwsze…

CIAŁO: ogólne wzmocnienie mięśni i całego ciała, uelastycznienie skóry, wzmocnienie mięśni brzucha, zmiana postawy, rozwój sylwetki, zwiększenie elastyczności i możliwości w obszarze fizycznym, nauka oddychania przeponowego – dotleniania mózgu, poprawa zdrowia; świadomość własnego ciała

… te przy regularnej praktyce:

UMYSŁ: redukcja stresu, większa świadomość i pewność siebie, większa koncentracja, osiągnięcie wewnętrznego spokoju, wzrost energii, witalności i radości życia; świadomość połączenia rozwoju fizycznego ciała z psychicznym uspokojeniem i wyciszeniem

DUCH: dobrostan wewnętrzny, akceptacja siebie i świata, pokora, samorozwój, wzrost motywacji

 

MINDFUL YOGA

Uważna joga jest to kompletnie inna od wszelkich form pracy, gdzie liczy się postęp, osiąganie, rezultaty. Nastawienie na osiąganie kompletnie odłącza nas od sfery istnienia. Większość z nas musi dostać przyzwolenie na przełączenie się z trybu osiągania na tryb istnienia, głównie dlatego, że od małego wpaja się nam, że działanie jest o wiele więcej warte niż istnienie. Praktykując uważną jogę liczy się nasze istnienie. Bycie w swoim ciele, z wszystkimi pojawiającymi się doznaniami, z oddechem, a także w świadomości myśli, jakie są. Uważana joga daje możliwość obserwacji i zaznajamiania się ze swoimi granicami – zarówno w sferze fizycznej jak i psychicznej i emocjonalnej.

Podczas tych zajęć możesz spodziewać się łagodnej, spokojnej i uważnej praktyki, ukierunkowanej na wewnętrzną obserwację i pracę z oddechem. Zajęcia prowadzone są przez certyfikowanego nauczyciela mindfulness.
Mindful Yoga będzie doskonałym wyborem dla osób, które rozpoczynają praktykę jogi, albo poszukują łagodnej formy pracy z ciałem.

Ćwicząc uważną jogę wypatrujemy różnych, zazwyczaj subtelnych, zmian perspektywy swojego ciała, myśli i ogólnego poczucia własnego ja. To bardzo wzbogaca naszą prace wewnętrzną, dzięki temu mindful joga przynosi coś o wiele ważniejszego niż jedynie fizyczne jej zalety.

Na tych zajęciach:

  • praktyka ukierunkowana na uważność na wewnętrznym odczuwaniu swojego ciała i nie przekraczaniu jego granic
  • elementy medytacji mindfulness
  • nastawienie na obecność i odczuwanie, nie postęp i osiąganie.

Dla kogo:

  • dla początkujących
  • dla pogłębiających, szukających uważności w swojej praktyce i życiu
  • dla kobiet w ciąży, po porodzie
  • dla osób z problemami zdrowotnymi, np. bólami
  • przy dolegliwościach kręgosłupa
    Grupa początkująca/ogólna – zawsze możesz dołączyć do zajęć!

Efekty regularnej praktyki:

  • ogólne wzmocnienie mięśni i całego ciała, zmiana postawy
  • świadomość własnego oddechu i umiejętność wykorzystywania go, oddychanie przeponowe
  • osiągnięcie wewnętrznego spokoju
  • zwiększenie uważności na siebie i świat dookoła
  • wzrost samoświadomości i umiejętności koncentracji.

 

FLOW YOGA

Jeśli nie praktykujesz jogi bo kojarzy Ci się z statycznymi pozycjami, w których „nic się nie dzieje” i uważasz się za osobę sprawną fizycznie – te zajęcia będą dla Ciebie.
Flow Yoga to zajęcia w nurcie vinyasa jogi, to sekwencje płynnych przejść, gdzie stabilność łączy się z rytmem i oddechem.
Będziemy bawić się jogą pracując nad lekkością, oddechem, stabilnością w pozycjach.

Na tych zajęciach:

  • sekwencje asan w rytmicznych przejściach w zróżnicowanym tempie
  • praktyka ucząca wykorzystania oddechu przy wysiłku fizycznym
  • muzyka która pozwala Ci płynąć
  • poszukiwanie lekkości i miękkich przejść w praktyce.

Dla kogo:

Te zajęcia przeznaczone są dla osób regularnie praktykujących jogę lub inną formę aktywności fizycznej, które po dniu pełnym stresów chciałyby rozładować napięcia nagromadzone w ciele;

Na zajęcia szczególnie zapraszamy;

  • mężczyzn
  • osoby, które pragną spalić tkankę tłuszczową
  • lubiących wysiłek fizyczny
  • pragnących zbudować wewnętrzną i zewnętrzną wytrzymałość.

Efekty regularnej praktyki:

Poprzez wysiłek nauczymy się odpuszczania. Łącząc ruch z oddechem przewietrzymy każdy mięsień i każdą komórkę ciała. Po tych zajęciach wyjdziesz zmęczony/a i szczęśliwy/a.

 

JOGA DLA MAM Z DZIEĆMI

Masz małe dziecko? Chciałabyś chodzić na zajęcia, ale nie masz jak? Zapraszamy serdecznie – nasza sala jest otwarta na maluchy w każdym wieku. Zajęcia przeznaczone są dla mam, ale dzieci mogą swobodnie przebywać na sali, ćwiczyć z mamą, albo patrzeć, a czasem poprzeszkadzać by trenować cierpliwość mamusi. Bez stresu, bez uspokajania – ćwiczymy, bawimy się, włączamy dzieci w praktykę, albo po prostu pozwalamy im być.

Na tych zajęciach:

  • regularna praktyka ukierunkowana na zrównoważony rozwój i uelastycznianie ciała
  • elementy treningu mięśni dna miednicy
  • otwarta przestrzeń dla praktyki z dziećmi.

Dla kogo:

  • dla wszystkich mam zainteresowanych wzmocnieniem swojego ciała; grupa początkująca/ogólna – zawsze możesz dołączyć do zajęć, mile widziane dzieci w każdym wieku.

Efekty regularnej praktyki:

  • ogólne wzmocnienie mięśni i całego ciała, zmiana postawy
  • uelastycznienie skóry
  • wzmocnienie mięśni brzucha
  • lepsze samopoczucie psychiczne, wewnętrzna równowaga i spokój
  • odnajdywanie balansu.

 

© HOLI Body&Mind Center
Kopiowanie, przedruk tekstów zamieszczonych na łamach serwisu oraz ich udostępnianie w mediach elektronicznych jak również w innej formie jest możliwe wyłącznie za pisemną zgodą właściciela serwisu.