fbpx

Warsztaty z uważnością

Mówiąc „Mindfuless” mamy też na myśli zbiór różnorodnych praktyk, zawierających zarówno ćwiczenia medytacyjne, jak również wątki psycho-edukacji w obszarach związanych z redukcja stresu.  Te praktyki mogą przybierać dłuższe i krótsze formy: kursy 8-tygodniowe, 5-tygodniowe, ale też warsztaty weekendowe czy popołudniowe 2-3 godzinne spotkania. 

Warsztaty skierowane są dla  wszystkich osób zainteresowanych tematyką uważności w codziennym życiu – zarówno dla osób już praktykujących, jak i tych, którzy chcieliby poznać mindfulness.  Podczas spotkań przestawimy swoją uwagę z dążenia na bycie,  będzie czas na wspólną praktykę medytacyjną w nurcie mindfulness, do poznania ćwiczeń uważności, a także wymiany doświadczeń z bycia i nie bycia uważnym w swoim życiu.

DLACZEGO MINDFULNESS?

Istnieje wiele badań naukowych, które potwierdzają, że mindfulness wpływa bardzo pozytywnie na nasz umysł. Systematyczna praktyka pozwala nam na pełniejsze przeżywanie naszego życia, pełniejsze doświadczanie otaczającego nas świata. Stajemy się bardziej świadomi tego co robimy i doświadczamy. Potrafimy czerpać większą przyjemność z jedzenia, z otaczających nas zapachów, z przebywania wśród ludzi czy z najprostszego obcowania ze światem. Badania potwierdzają też, że mindfulness redukuje poziom stresu, pomaga zwalczyć depresję, czy też zmniejszyć znacznie ryzyko pojawienia się stanu depresyjnego. Pomaga także w walce z różnego rodzaju lękami czy fobiami, przywraca równowagę w naszym życiu i pozwala nam czuć się bardziej szczęśliwym.

Już po 7-8 tygodniach regularnej praktyki zachodzą zmiany w mózgu, zaś wiele osób zaczyna wtedy zauważać pozytywne zmiany w swoim życiu. W czasie ćwiczeń medytacyjnych i fizycznych praktykujący wyzbywają się automatyzmu reakcji i ocen, uczą się akceptacji, uwalniania od uprzedzeń i schematów, kształcą przychylność i życzliwość wobec siebie i świata, ćwiczą cierpliwość, poszerzają swoje horyzonty poprzez otwieranie umysłu na nowe informacje i doświadczenia.

 

PRZYKŁADOWE TEMATY WARSZTATÓW:

  • Medytacja w biegu – warsztaty wprowadzające do medytacji
  • Wdzięczność
  • Nieosądzająca uwaga – poskromienie wewnętrznego krytyka
  • Lęk na drodze do marzeń – oswajanie Gremlinów
  • Przebudzenie – odłączenie automatycznego pilota
  • Ku pełni – korzystanie z energii życiowej

 

Aktualne propozycje warsztatów znajdziesz w naszym Terminarzu Wydarzeń!