Zobacz Grafik zajęć
Zobacz Terminarz wydarzeń
KURS REDUKCJI STRESU METODĄ MINDFULNESS ::MBSR:: Otwarta Praktyka Mindfulness Mindfulness Coaching – uważność w pracy coacha 5 x Uważniej Wprowadzenie do treningu uważności KURS MINDFULNESS :: SPOTKANIA INDYWIDUALNE ON-LINE KURS UWAŻNEGO ODŻYWIANIA MINDFUL MOMENT - WARSZTATY UWAŻNOŚCI OPINIE O KURSIE REDUKCJI STRESU

Mindfulness

:: świat ma bzika na punkcie uważności (ang. mindfulness). To wspaniale, ponieważ odczuwamy dziś dotkliwy brak i naglącą potrzebę pewnego nieuchwytnego, a jednak ważnego elementu. Czasem intuicja bardzo wyraźnie nam podpowiada, że to, czego nam tak brakuje, to my sami: nasza chęć lub zdolność pełnego zaistnienia we własnym życiu i do przeżycia go tak, by było naprawdę ważne. W jedynym momencie, który istnieje, czyli teraz. Intuicja podpowiada nam również, że zasługujemy na to, by żyć w ten sposób, i że jesteśmy do tego zdolni. ::

z przedmowy Jona Kabat-Zinna „Mindfulness. Trening uważności” M.Williams, D.Penman

O MINDFULNESS

Mindfulness oznacza bycie „w pełni umysłu”, czyli w pełnej świadomości swoich myśli, doznań i przeżyć. To doświadczenie pozwala na głeboki wgląd w swój umysł i doświadczenie prawdy o sobie. Jon Kabat-Zinn (twórca metody) nazywa uważność jako świadomość wyłaniającą się w wyniku kierowania uwagi na bieżącą chwilę, w sposób celowy i nieosądzający.

Jak wynika z badań, praktyka uważności wywiera ogromny wpływ na zdrowie, samopoczucie i szczęście. Ponieważ jednak jest to praktyka, a nie po prostu dobry pomysł, jej uprawianie to proces, który z czasem rozwija się i pogłębia. Najlepiej podejść do tego jak do poważnego zobowiązania wobec samego siebie.

HISTORIA

MBSR to program medyczny i psycho-edukacyjny opracowany pod koniec lat 70. przez Jona Kabat-Zinna dla osób cierpiących na chroniczny ból fizyczny i zaburzenia emocjonalne. Po raz pierwszy program MBSR został wykorzystany w 1979 roku, kiedy dr Jon Kabat-Zinn uruchomił Klinikę Redukcji Stresu Center For Mindfulness przy klinice uniwersyteckiej w Worcester w stanie Massachusetts (USA). Od tamtej pory, program MBSR jest wykorzystywany w ponad 300 klinikach redukcji stresu oraz w większości szpitali amerykańskich, gdzie proponowany jest pacjentom jako leczenie uzupełniające, którego celem jest obniżenie napięcia psychicznego towarzyszącego choremu i uruchomienie własnych zasobów emocjonalnych pacjentów. Uczestniczenie w 8-tygodniowym kursie MBSR daje wymierne zmiany w obszarach mózgu związanych z pamięcią, koncentracją, samoświadomością, empatią i radzeniem sobie z emocjami, stresem.

DLACZEGO WARTO?

Korzyści wynikających z praktyki mindfulness jest bardzo wiele. Pomaga ona redukować ból fizyczny czy psychiczny, a także poznać go i zrozumieć jego naturę. To dąży do akceptacji, a ta w efekcie daje cudowne ukojenie.

Stres w naszym współczesnym życiu jest elementem permanentnym. Tak bardzo wpisał się w naszą rzeczywistość, że często go już nie zauważamy, traktując stan rzeczy jako naturalny. Czy naturalna jest gonitwa myśli, kiedy próbujemy zasnąć? Czy każdy człowiek budzi się ospały i ma trudności z rozpoczęciem dnia? Czy normalnym stanem jest zapominanie myśli czy gubienie przedmiotów? Czy nerwowość lub drażliwość jest cechą charakteru czy może wynikiem napięcia emocjonalnego?

Chociaż być może trudno w to uwierzyć, jednak życie nie musi być poligonem codziennych zmagań.  Podstawa to zrozumienie, że ta walka odbywa się tylko i wyłącznie w głowie, a jej odbiciem jest rzeczywistość.  Mindfulness jest momentem, który dedykujemy sobie, by mieć okazję na poznanie swoich schematów myślenia, odczuwania i działania, które bezpośrednio związane są z odczuwaniem stresu w codziennym życiu.

CZEGO UCZYMY SIĘ DZIĘKI PRAKTYCE UWAŻNOŚCI?

 

CECHY WYRABIANE PRZEZ UWAŻNOŚĆ: