Zobacz Grafik zajęć
Zobacz Terminarz wydarzeń

Medytacja i Mindfulness

MEDYTACJA I ODDECH

Zajęcia te składają się z sesji medytacyjnej oraz oddechowej (pranayama) z elementami łagodniej pracy z ciałem ukierunkowanej na jego relaksację.

Medytacja to forma bycia ze sobą i kontaktu z własnym ciałem i oddechem. Podczas medytacji uczymy się obecności i bycia w świadomości „tu i teraz”. Doświadczamy własnego oddechu w różnych jego wymiarach. Obserwujemy wędrówki umysłu i przywracamy go do chwili obecnej.

Pranayama to kontrola oddechu, którego efektem ma być spokój umysłu i równowaga układu nerwowego. Prana to powietrze, oddech, siła życiowa; ayama natomiast oznacza zwiększanie szerokości, długości, objętości. Pranayama jest więc systematycznym wydłużaniem wdechu i wydechu, które mają życiodajne znaczenie dla naszego organizmu.

Forma praktyki medytacyjnej, którą uczymy podczas zajęć, pozostaje świecka, nie jest połączona z żadną religią.

Na tych zajęciach:

Dla kogo:

Efekty regularnej praktyki:

PRAKTYKI MINDFULNESS

Mindfulness to zbiór praktyk – formalnych i nieformalnych medytacji uważności. By praktykować mindfulness nie potrzeba żadnej wiedzy i przygotowania medytacyjnego – formy pozwalają na łagodne wejście w praktykę w dowolnym momencie. Liczą się tylko chęci do zatrzymania, do bycia ze sobą i bycia tu i teraz. Podczas zajęć będziesz poznawać różne ćwiczenia, które wykorzystać można by rozwijać swą uważność, redukować stres, łagodzić wewnętrzne napięcia.

Praktyki mindfulness są elementem treningu MBSR; ich celem jest wytrenowanie wewnętrznego „mięśnia uważności”.

Mindfulness jest nauką medytacji, jednak w żadnym momencie nie jest ona odwołaniem do jakiejkolwiek religii, w swojej formie pozostaje świecka.

Na tych zajęciach:

Dla kogo:

Efekty regularnej praktyki:

© HOLI Centrum Uważności
Kopiowanie, przedruk tekstów zamieszczonych na łamach serwisu oraz ich udostępnianie w mediach elektronicznych jak również w innej formie jest możliwe wyłącznie za pisemną zgodą właściciela serwisu.