Zobacz Grafik zajęć
Zobacz Terminarz wydarzeń
Medytacja i Mindfulness Body Balance Dowiedz się więcej Cennik zajęć

Joga

:: mindful yoga :: hatha yoga :: deep work yoga :: medytacja :: body balance ::

JOGA jest najstarszym na świecie systemem samodzielnego rozwijania jednostki, który pozwala na osiągniecie stanu równowagi umysłu dzięki ćwiczeniom fizycznym, umysłowym i duchowym. Joga daje zdrowie i długowieczność poprzez ćwiczenie asan (pozycji jogi), które wyrabiają giętkość rdzenia kręgowego (fundament życia), uspokajają nadmiernie podrażnione nerwy, rozluźniają mięśnie, odżywiają narządy i ich ośrodki nerwowe.

Ciało, umysł, emocje stanowią nierozerwalną całość, wzajemnie na siebie wpływają. Odkrywając zakodowane w ciele nieświadome wzorce w postaci sztywności mięśni i stawów lub ich nadmiernej słabości, nieprawidłowej postawy, zablokowanego oddechu, docieramy do źródeł naszych życiowych postaw. Dzięki ćwiczeniom mamy szansę ich przekształcenia.

Głównym celem praktyki jogi jest odzyskanie kontaktu z ciałem, tak aby móc je odczuwać i rozumieć. Doświadczenia związane praktyką wpływają na stopniowe pokonywanie barier zakorzenionych w ciele. Pozwala to także na wyciszenie rozgorączkowanego umysłu, odnalezienie spokoju i harmonii, aby stać się uważnym, świadomym, obecnym, otwartym na siebie i rzeczywistość.

Joga jest formą głębszego kontaktu z ciałem w połączeniu z oddechem. Pozwala dotrzeć do każdej komórki i odkryć zapisane w niej wzorce i emocje. Jej praktyka rozwija fizyczną i emocjonalną elastyczność.

 

HATHA YOGA

Podczas tych zajęć postępujemy zgodnie z zasadami jogi klasycznej wg systemu B.K.S. Iyengara. W praktyce oznacza to praktykę w cyklu miesięcznym:
– w pierwszym tygodniu miesiąca wzmacniamy ciało i budujemy wewnętrzną siłę w pozycjach stojących
– w drugim tygodniu rozciągamy ciało i poszukujemy wyciszenia w siadach i skłonach
– w trzecim tygodniu pracujemy nad elastycznością oraz równowagą w wygięciach ciała
– w czwartym / piątym tygodniu poszukujemy wewnętrznego spokoju i wyciszenia w pozycjach odwróconych i relaksacyjnych.

Podczas tych zajęć możesz spodziewać się dokładnych i szczegółowych komend, zwracania uwagi na detale i poszukiwania „bezwysiłkowego wysiłku”. Jogi uczymy się od podstaw, nawet gdy kolejny raz powtarzamy pozycję doskonalimy ją w nowych detalach, łącząc to z oddechem i szukając w nim oparcia do praktyki.

Na tych zajęciach:

Dla kogo:

Efekty regularnej praktyki:

te efekty pojawią się jako pierwsze…

CIAŁO: ogólne wzmocnienie mięśni i całego ciała, uelastycznienie skóry, wzmocnienie mięśni brzucha, zmiana postawy, rozwój sylwetki, zwiększenie elastyczności i możliwości w obszarze fizycznym, nauka oddychania przeponowego – dotleniania mózgu, poprawa zdrowia; świadomość własnego ciała

… te przy regularnej praktyce:

UMYSŁ: redukcja stresu, większa świadomość i pewność siebie, większa koncentracja, osiągnięcie wewnętrznego spokoju, wzrost energii, witalności i radości życia; świadomość połączenia rozwoju fizycznego ciała z psychicznym uspokojeniem i wyciszeniem

DUCH: dobrostan wewnętrzny, akceptacja siebie i świata, pokora, samorozwój, wzrost motywacji

 

MINDFUL YOGA

Uważna joga jest to kompletnie inna od wszelkich form pracy, gdzie liczy się postęp, osiąganie, rezultaty. Nastawienie na osiąganie kompletnie odłącza nas od sfery istnienia. Większość z nas musi dostać przyzwolenie na przełączenie się z trybu osiągania na tryb istnienia, głównie dlatego, że od małego wpaja się nam, że działanie jest o wiele więcej warte niż istnienie. Praktykując uważną jogę liczy się nasze istnienie. Bycie w swoim ciele, z wszystkimi pojawiającymi się doznaniami, z oddechem, a także w świadomości myśli, jakie są. Uważana joga daje możliwość obserwacji i zaznajamiania się ze swoimi granicami – zarówno w sferze fizycznej jak i psychicznej i emocjonalnej.

Podczas tych zajęć możesz spodziewać się łagodnej, spokojnej i uważnej praktyki, ukierunkowanej na wewnętrzną obserwację i pracę z oddechem. Zajęcia prowadzone są przez certyfikowanego nauczyciela mindfulness.
Mindful Yoga będzie doskonałym wyborem dla osób, które rozpoczynają praktykę jogi, albo poszukują łagodnej formy pracy z ciałem.

Ćwicząc uważną jogę wypatrujemy różnych, zazwyczaj subtelnych, zmian perspektywy swojego ciała, myśli i ogólnego poczucia własnego ja. To bardzo wzbogaca naszą prace wewnętrzną, dzięki temu mindful joga przynosi coś o wiele ważniejszego niż jedynie fizyczne jej zalety.

 

Na tych zajęciach:

Dla kogo:

Efekty regularnej praktyki:

 

JOGA KONTEMPLACYJNA

Joga kontemplacyjna. Kontemplacja ciała, oddechu i umysłu. Warsztaty relaksacji i rozwoju osobistego – zajęcia autorskie Prof. Krzysztof T. Konecki

Zajęcia mają na celu relaksację oraz rozwój osobisty poprzez pracę z ciałem i oddechem. Umysł ściśle wiąże się z ciałem i dlatego też poprzez pracę z ciałem można jednocześnie pracować z umysłem. Uczestnicy będą ćwiczyć hatha-jogę ukierunkowaną na świadomość ciała i emocji pojawiających się w określonym czasie i przy określonych pozycjach. Hatha-joga z jej ćwiczeniami fizycznymi pomaga nam zrozumieć związek umysłu, ciała i emocji.

Ćwiczenia oddechowe (pranajama), wiążące się ściśle z odczuciami cielesnymi, posłużą relaksacji oraz poszerzeniu świadomości ciała a także nabycia umiejętności obserwacji pracy umysłu. Praktyka medytacyjna posłuży obserwacji emocji, pozwoli na uruchomienie „postrzegania intuicyjnego” w dłuższym okresie czasu oraz posłuży celom rekreacyjnym.

Zajęcia poprowadzi Profesor socjologii, Krzysztof Konecki, pracownik UŁ, nauczający medytacji dla menedżerów, zarządzania talentami, socjologii emocji, socjologii kontemplacyjnej i komunikacji międzykulturowej. Jest instruktorem rekreacji ruchowej w specjalności hatha – joga. W pracy naukowej i w życiu inspiruje się dorobkiem filozofii buddyjskiej i hatha-jogi.

Na tych zajęciach:

Dla kogo:

Efekty regularnej praktyki:

 

DEEP WORK YOGA

Jeśli nie praktykujesz jogi bo kojarzy Ci się z statycznymi pozycjami, w których „nic się nie dzieje” i uważasz się za osobę sprawną fizycznie – przyjdź na te zajęcia.
Deep Work Yoga to muzyka, dynamiczna praca ciała w połączeniu z oddechem, dłuższe czasy w pozycjach, szybkie przejścia.
Będziemy bawić się jogą pracując nad kondycją, wytrzymałością i siłą.

Na tych zajęciach:

Dla kogo:
Te zajęcia przeznaczone są dla osób regularnie praktykujących jogę lub inną formę aktywności fizycznej, które po dniu pełnym stresów chciałyby rozładować napięcia nagromadzone w ciele;

Na zajęcia szczególnie zapraszamy;

Efekty regularnej praktyki:

Poprzez wysiłek nauczymy się odpuszczania. Łącząc ruch z oddechem przewietrzymy każdy mięsień i każdą komórkę ciała. Po tych zajęciach wyjdziesz zmęczony/a i szczęśliwy/a.

 

JOGA DLA MAM Z DZIEĆMI

Masz małe dziecko? Chciałabyś chodzić na zajęcia, ale nie masz jak? Zapraszamy serdecznie – nasza sala jest otwarta na maluchy w każdym wieku. Zajęcia przeznaczone są dla mam, ale dzieci mogą swobodnie przebywać na sali, ćwiczyć z mamą, albo patrzeć, a czasem poprzeszkadzać by trenować cierpliwość mamusi. Bez stresu, bez uspokajania – ćwiczymy, bawimy się, włączamy dzieci w praktykę, albo po prostu pozwalamy im być.

Na tych zajęciach:

Dla kogo:

Efekty regularnej praktyki:

 

© HOLI Centrum Uważności
Kopiowanie, przedruk tekstów zamieszczonych na łamach serwisu oraz ich udostępnianie w mediach elektronicznych jak również w innej formie jest możliwe wyłącznie za pisemną zgodą właściciela serwisu.